اهداف تحصیل در مقطع دکتری مدیریت

چهار هدف برای تحصیل در مقطع دکتری مدیریت قابل تصور است:

آشنایی با موضوعات جدید علم مدیریت

  • آشنایی با جدیدترین موضوعات علمی مدیریت و تحولات علمی در مرزهای دانش مدیریت
  • ایجاد فرصت و انگیزه برای مطالعه مقالات پژوهشی و کتاب های تخصص مدیریت

برقراری ارتباط با افراد آکادمیک

  • آشنایی و برقراری ارتباط با اساتید دانشگاه برای انجام کارهای مشترک علمی تحت راهنمایی آن ها
  • آشنایی و برقراری ارتباط با سایر دانشجویان دکتری برای انجام پروژه های علمی مشترک

ارتقای جایگاه حرفه ای و اجتماعی

  • ارتقای جایگاه حرفه ای به عنوان مدیر، مشاور مدیر و استاد دانشگاه
  • ارتقای جایگاه اجتماعی

کسب مهارت های علمی لازم

  • کسب مهارت های پژوهشی و نظریه پردازی و تبدیل شدن به یک پژوهشگر حرفه ای
  • کسب مهارت های آموزشی و تدریس و تبدیل شدن به یک مدرس حرفه ای

مولفه های تحصیل در مقطع دکتری مدیریت

تحصیل در مقطع دکتری مدیریت در قالب چهار مولفه زیر قابل ترسیم است. یعنی تحصیل در مقطع دکتری، نقش بسیار مهمی در تحقق این چهار مولفه دارد.

کسب علم

کسب علم مدیریت در قالب های زیر انجام می شود:

  • شرکت در کلاس های درس و استفاده از علم و تجربه اساتید و سایر دانشجویان کلاس
  • مطالعه کتاب های تخصصی و عمومی مدیریت برای آشنایی با بدنه دانش مدیریت
  • مطالعه مقالات علمی مدیریت برای آشنایی با مباحث روز و مرزهای دانش مدیریت

تولید علم

تولید علم مدیریت در قالب های زیر انجام می شود:

  • انجام تحقیق و نظریه پردازی و انتشار آن در قالب مقالات علمی پژوهشی

انتشار علم

انتشار علم مدیریت در قالب های زیر انجام می شود:

  • تدریس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مقاطع مختلف تحصیلی
  • برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی برای مدیران و کارکنان سازمان ها (Practitioner ها)
  • سخنرانی و ارائه شفاهی مقالات در همایش ها و کنفرانس های علمی
  • انتشار مقالات تحلیلی، ترویجی و آموزشی در سایت ها و پایگاه های اینترنتی، روزنامه ها و نشریات آموزشی و اطلاع رسانی و نشریات علمی ترویجی
  • انتشار کتاب های تخصصی و عمومی مدیریت

بکارگیری علم

بکارگیری علم مدیریت در قالب های زیر انجام می شود:

  • استفاده از دانشِ آموخته شده و تولید شده در فعالیت های مدیریتی و اجرایی در صورت اشتغال در پست مدیریتی
  • ارائه مشاوره مدیریت به سازمان ها و شرکت ها در جهت کاربردی سازی علم مدیریت در سازمانها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *